PRESSRELEASE: Facebook-grupp stoppar barnamord

Barnamorden har minskat drastiskt sedan Facebookgruppen ”Bevara oss från barnamördare” skapades. Gruppen är 91 aktivister stark, och dessas engagemang i samhället har alltså bidragit till en minskning. Sedan gruppen bildades har inga barn mördats i Sverige. Ännu en framgång för medborgaraktivism på Facebook!

Grundaren av ”Bevara oss från barnamördare” vill rikta ett stort tack till inspiratören och medborgaraktivisten Anton Abele. Han visade att Facebook kan göra en skillnad: enligt ett uttalande av Anton Abele i Svenska Dagbladet, har våldet minskat med 7 procent sedan han satte igång med Facebookgruppen ”Bevara oss från gatuvåldet”. Framgången för ”Bevara oss från barnamördare” är alltså ännu större, då inga barnamord skett sedan gruppen bildades.

Nätverket BoBaM (Bevara oss från Barnamördare) söker fortfarande aktivister och gråterskor. Kanske finns där också ansvarstagande, inkännande företag som vill sponsra kampen mot barnamord på samma sätt som Nikon sponsrar Anton Abeles initiativ?

För mer information, vänligen besök vår sida på Facebook.

Andra bloggares inlägg om , , , , , ,

12 reaktioner till “PRESSRELEASE: Facebook-grupp stoppar barnamord”

1. Själv skulle jag vara mycket oroad av denna utveckling, om det nu verkligen vore så att alla barnamord upphörde som ett resultat av vår lilla men oerhört effektiva grupp, ty då skulle vi ju göra oss själva överflödiga, vilket i alla fall för min del skulle väcka svåra existentiella kval. Tack och lov finner jag inga konkreta bevis för att barnamorden faktiskt upphört. Det återstår således bara för oss att upptäcka alla de barnamord som sker i det fördolda (mörkertalet kan som vanligt antas vara enormt) och så att säga förhindra dem i efterskott, genom vår moraliska överlägsenhet.

2. Fan också — coca cola över hela skärmen, för att inte tala om upp i näsan. Helt oförberedd på skrattsalvan när jag öppnade rss-läsaren… :D

3. anmäler mitt intresse som Riksgråterska nummero Uno! tja…., har inget bättre för mig o böla är jag bra på har jag hört. dessutom så kanske mina tårar får presumtiva barnamördare att tänka till lite extra innan de mördar ytterligare ett barn.

4. Fantastiskt! Denna facebookaktivism leder mänskligheten mot oanade höjder! Det måste startas facebookgrupper mot miljöförstöringen, statsskulden, krig och annat med!

5. @Trollhare: nejdå, gråterska är en titel likt ”sjuksköterska”. Manliga gråterskor är mer än välkomna.

@Stefan: tack och bock!

@A: Ja! Låt oss söka upp, våldta och lyncha alla som ens TÄNKT tanken på att kanske mörda ett barn.

@Emma: haha. sorry. Jag har varit med om samma sak.

@Joakim: why, thank you mister.

@Aronson: baby, tack!

@Marty: you’re hired. jag återkommer med tid och plats. förhoppningsvis inspirerar du fler att söka.

@Klabbe: Jag tycker att det ska startas en grupp som heter ”bevara oss från livet”. För jag menar, allt liv slutar faktiskt med DÖD. Så illa är det!

6. Vi måste fortsätta kämpa annars kan ett barn bli mördad redan idag! Så dra ditt strå i stacken – gå med i Facebook-gruppen NU!

Kommentarer inaktiverade.