Jag kanske är den enda som missat att SAS numera öppet riktar sig till en ostraight målgrupp?
Hur som helst, SAS har öppet börjat rikta sig till en ostraight målgrupp. På sin webbsajt har de (länkar till) guider över gaylivet i Stockholm och Köpenhamn. Det hela ses bäst genom deras utländska sajter, som till exempel den brittiska. Kolla navigationen till vänster (via Aqurette)
För mig känns det här spontant som ett starkare (och med största sannolikhet billigare) ställningstagande än KLM:s sponsring av Stockholm Pride. Det enda man kan anmärka på är att man valt det politisk korrekta ”Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender/Transsexual” som rubrik, men i copyn används orden ”bög” respektive ”bøsse”. Det här visar på problematiken med att försöka klämma in allt som går utanför heteronormen under ett paraply.
När vi ändå är inne på flygbolag så gillar jag British Airways policy att piloterna ska vara mer personliga och mindre torra än piloterna på majoriteten av andra flygbolag. Och när vi är inne på flygbolag och personliga presentationer så är det här en av de roligaste säkerhetsgenomgångarna jag hört (och anledningen till att jag föredrar min cabin crew ostraight):
Andras blogginlägg om sas, homorelaterat, rosa pengar, flygbolag
Håller med MEN tycker KLM borde ha en extrapoäng för att de annonserade i Gaymedia långt före de flesta andra flygbolag gjorde det.
@Danne: Du har rätt. KLM ska absolut ha cred.