Den här reklamen är lite störande. Och inte på ett bra sätt. Vad vill Stockholms stift säga? Är det ett slag för vegetarianism eller är Jesus på väg tillbaka som kyckling? De borde ta ett snack med sin reklambyrå.
5 reaktioner till “Morbid kyrkreklam?”
Kommentarer inaktiverade.
Haha, jag kan inte säga att jag tycker att den är direkt störande, även om den knappast tar priset som historiens mest genomtänkta reklamannons. Men jag är ju också svårt insyltad, så mitt omdöme kan avgjort ifrågasättas. ;)
En broder i anden finnes möjligen här: http://rymden.nu/pope/
Tolkia: Jag ogillar inte svenska kyrkan som sådan, men jag tyckte att signalerna var lite konstiga. Äggen du äter återuppstår, typ. Eh?
Ja, Jesus finns ju i vinet och brödet har jag hört dem säga, men det kanske helt enkelt är något nytt som gäller nu, att Jesus också finns i äggen.
Det är kanske så att kyrkan tröttnat på den enahanda kosten och vill förnya sig. Och tänk att en reklambyrå kunde lösa det åt dem! Herrens vägar äro oförutsägbara :)
…Men nattvarden kommer bli lite krångligare med ägg…och ska de servera dem kokta, stekta eller råa? :D