Öppet brev till Fredrick Federley

Fredrick,

När jag i förra valet för första gången röstade på ett Alliansparti, Centern, var det direkt på grund av dig. Jag uppfattade dig som rakryggad, liberal på riktigt och som en politiker med integritet.

Jag hade fel. Du har inte bara visat att du sätter din karriär främst, du har också visat ett förakt för dina väljare.

Du ger inte mycket för kritiken som riktats mot dig sedan din show i talarstolen igår. Du säger:

Man förstod ju att det här skulle komma, men de är fel ute. De som skriver det där värnar ju inte själva om rättssäkerheten. De vill ju inte ha någon spaning överhuvudtaget och det har ju inte varit aktuellt för oss. Nu har vi hittat en lösning där vi skriver in vissa justeringar. Sedan har försvarsministern öppnat för en tilläggsprosposition i höst och då blir det fortsatt diskussion

Vet du, Fredrick, att väljarna inte förstår är inte väljarnas problem. Det är ditt problem som politiker. Du har inte lyckats sälja in lagen till dina väljare. Det enda du har gjort är gjort slut på dina egna våndor, och totalt svikit alla oss som gett dig ett av de största förtoenden man kan få i en demokrati. När det för mig i morse stod klart att lagen kommer gå igenom, tack vare ditt och Annie Johanssons handlande, så bestämde jag mig för att aldrig rösta igen.

Jag vet att du just nu hoppas att folk ska köpa att det är du som räddat lagen genom att skicka den på återremiss. Du är medveten om att du i vissa läger kommer att vara föraktad, hatad och bespottad, men du räknar med att de ska vara för få för att det ska märkas nästa val.

Det är därför jag skriver det här brevet. Jag vill att du ska veta att jag aldrig någonsin kommer att rösta på Centerpartiet, eller något annat parti där du är med. Jag vill att du ska veta att det enda jag hyser för dig som politiker är förakt som är så rent att jag inte kan klä det i ord.

Till alla läsare: om du håller med, skriv ett eget brev till Fredrick. Har du egen blogg, publicera ett öppet brev. Han e-postadress är fredrick.federley@riksdagen.se Låt Fredrick veta att hans förräderi mot väljarna inte gick så obemärkt förbi som han hoppats.

Andras blogginlägg om , , , , , , ,

9 reaktioner till “Öppet brev till Fredrick Federley”

1. Jag håller med, men jag har aldrig röstat på han eller nån annan i Alliansen.
    inte för att jag har mer förtroende för röda blocket.
    någon , nångång frågade mig vad tror du att Sossarna ska göra att få makten vid nästa val. svaret var enkelt : ingenting,de ska absolut inget göra , Alliansen gör hela jobbet.
    och det är skrämmande att valet är mellan de.

2. http://avskaffabernadottes.blogspot.com/

Utrikesnämnden= få info och förstås möjlighet att påverka (inte juridiskt och verkligen inte demokratiskt förenligt med fra-lagen). Den vill ju faktiskt skydda (tex integritetskränkning som privat avlyssning via internet/telemodem etc). Post-och telelagen (rätt viktig).
    Allmänna skyddas (gäller ju också monarkin tex om då kungen skulle ha avlyssnat någon)
    Tryck även väck detta hus så blir Sverige mkt bättre (vi lever ju faktiskt i ett av världens bästa länder och det kan bli ännu bättre)
    Tex 50 milj i en pott i riksdagen å tävla om resultatbaserad lön för å få hit företag mm (effektiva och valida/säkra lagar) (plus min lön förstås)
    Och fö= ir skydd för detektera barnporr till skadliga program så produktivitet kan öka mm och detektering i telefonsystem för övervakningsenheter (automatiska system). Sökorden måste ju omfatta detta också
    Kontroll- och benchmarking (mervärden och kunskapsöverföring i juridiska Sverige= sätta dit skitstövlarna och utveckla landet)

3. I stället för att aldrig mer rösta så är det väl betydligt vettigare att rösta på Piratpartiet.

Kommentarer inaktiverade.