Pretty Circles Tell You Whether To Rent Or Buy – Intressant visualisering av kostnaden för att hyra vs äga sin bostad i USA. Det skulle vara spännande att se en liknande karta för bostadsmarknaden i Sverige, ffa Stockholm.
Facebook to let advertisers republish user posts – Yahoo! News – Jag blir så trött på Facebook. De visar konsekvent att de är totalt ointresserade av att skydda folks privata data och privatliv – eller snarare att det är intresserade av att sälja dem, billigt. Själva idén är briljant, jag har inget mot att mitt gillande av t ex Levi’s används av dem. Jag vill ha möjligheten att säga nej tack. Som varumärke vill jag inte att Björn Borg ska vara förknippat med det här ofredandet av våra användares privatliv så jag skulle inte använda det heller. Jag hoppas andra varumärken ser det problematiska i det också och hoppar på Facebook för det.
YouTube – HD Voice – HD-voice: en telefonuppfinning som är cool (och inte är Apples idé!) Det är sånt här som operatörerna ska satsa på: premium-tjänster för röst, snarare än att tävla mot eller blockera IP-telefoni.
How the iPhone mail app decides when to show you new mail | The Invisible – Apples framgång är deras syn att ”God is in the details”. Kolla bara här hur de hanterar mail-appen. Ett annat exempel är att om du har på högtalarna på mute och stoppar in hörlurar, så får du ljud i lurarna. Drar du ut dem kommer högtalarna fortsätta vara på mute.
We’ve Come a Long Way, Baby – Rätt modig reklam i traditionella medier för Entreprenörsföretagen (Mekaniska Verkstädernas Riksförbund och Plåtslageriernas Riksförbund). Synd bara att de inte fångar bilden i copyn, men de kanske inte bedriver jämställdhetsarbete? (Borde dock göra det i två branscher som är mansdominerade)
A Continued Commitment to Security – Facebook inför HTTPS som alternativ på Facebook. För dem som har använt Firesheep eller sett det in action är det här välkommet, även om det bara löser problemet med Facebook och inte andra sajter.