Logga in

Användarnamn:
Lösenord:
Har du glömt ditt lösenord?

Motherwitch

Tro inte på allt du läser....Ironiskt om livet som motherbitch... Elakt om sånt jag irriterar mig på....

Är detta olämpligt? Tipsa moderator.

Jag är anmäld av en idiot och censurerad av moderatorn//Mohterwitch...

Skrivet av Motherwitch 30 maj 2007, klockan 14:06

När Pedofilernas hemsida är nedsläckt kommer jag lämna Aftonbladets blogg. Varför?

 

Därför att moderatorn på fullaste allvar ber mig att inte uppmana folk att mejlbomba info@pedofil.se .  Så därför ändrar jag formuleringen till att jag jag tycker att ALLA ska mejla dom sin åsikt. Ok..så??

 

Sen har dom bett mig plocka bort några kommentarer där man föreslår att man ska "hacka" deras (www.pedofil.se)  hemsida. Och där jag skämtsamt svarar att det vore bra. Det ska jag också genast ta bort.

 

Att en pedofil eller två reagerat negativt på dessa två företeelser. Det är EN sak. Men att moderatorn anser det vara o l ä m p l i g t är en H E L T annan sak och det kallas censur och inget annat.

 

Så mycket var den yttrandefriheten värd här på Aftonbladet. 

 

 Förstår ni vad sjukt det  här är? Förespråka sexuellt umgänge mellan barn och vuxna är o.k (se alla övriga kommenterarer jag fått i tidigare inlägg som moderatorn låter stå kvar). 

Mmen INTE att skämta om hur man ska hacka sig in på pedofilernas sida...Nej..där går tydligen Aftonbladets moraliska och etiska gräns.

 

Och DET ställer jag verkligen inte upp på...

Nyckelord: pedofil | motherwitch | censurerad | av | moderatorn

Trackback-URL: http://blogg.aftonbladet.se//track.php?art=414148

Kommentarer

#1 Kommentar från Percy (svar):

Skojar du ?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:08

Svar från Motherwitch:

Tyvärr inte...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:27

#2 Kommentar från Linda (svar):

Verkligen skrämmande.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:10

Svar från Motherwitch:

Verkligen...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:27

#3 Kommentar från Kristina (svar):

Urs vad hemskt!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:10

Svar från Motherwitch:

Håller med

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:27

#4 Kommentar från Lady_X (svar):

Va i helevete håller AB på med? Denna blogg blir sjukare och sjukare

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:11

Svar från Motherwitch:

Jag har låtit de flesta kommentarer stå kvar. Även de grövsta...

Vi lever i en sjuk värld.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:28

#5 Kommentar från Steen (svar):

Och vem f.n har anmält detta ? det kan inte vara sant.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:11

Svar från Motherwitch:

En pedofil eller två...
Fast det skulle jag inte ha skrivit för nu kommer det här bli anmält och om en liten stund kommer jag uppmanas ta bort det här...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:29

#6 Kommentar från MangeYA (svar):

Det var väl jag som uppmanade till det eller gjorde du också det? Eller mailbomba är väl fel ord i sådana fall, låt oss upplysa personen bakom sidan varför vi tycker som vi tycker... Det är väl inget konstigt med det? Demokrati och aftonbladets moderatorer går verkligen inte hand i hand.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:11

Svar från Motherwitch:

Helt uppenbart Två oförenliga ting...

Du och jag får inte skämta om så här allvarliga saker som att hacka sig in på en pedofilsajt eftersom ingen flat myndighet eller någon annan i cyberspace vågar ta sitt ansvar....
Såna här hacker skämt är både oetiska och omoraliska. Men skriv gärna om hur naturligt det är att vara pedofil. Då får kommentaren stå kvar...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:31

#7 Kommentar från Anna (svar):

Hur får man tag på moderatorn?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:12

Svar från Motherwitch:

Finns en liten blänkare någonstans där man kan anmäla till någon som kallar sig moderator.

Skulle gärna vilja veta vem denna "någon" är och om dennan "någon" verkligen är Aftonbladets representant gällande etik och moral...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:34

#8 Kommentar från Åsa (svar):

Där ser ni alla som pratar om yttrandefrihet. Man får INTE skriva vad man vill.

Det räcker att någon skämtsamt skriver att vi borde hacka sidan för att det ska censureras då det kan anses som uppvigling.

Nu kanske ni även förstår att pedofilsidan visst begår lagbrott när de berättar om vad de gör.

Sen har jag bara en sak till att säga och nu ber jag er att sluta läsa :)

HUR JÄVLA SJUKA I HUVUDET ÄR NI ANSVARIGA PÅ AFTONBLADET. VAD I HELVETE GÖR NI FÖR ATT BEKÄMPA PEDOFIL SIDAN. INTE ETT JÄVLA SKIT. MEN HINDRA OSS SOM FAKTISKT BRYR ER TÄNKER NI GÖRA. INTE EN KRONA TILL SKA DENNA SKIT TIDNING FÅ AV MIG. PLUSMEDLEMSKAPET ÄR NU UPPSAGT.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:12

Svar från Motherwitch:

Bra rutet!!!!!! Och vad gör Aftonbladet? Som en av Sveriges största kvällstidningar...? De har blivit tipsade och informerade om pedofilsidan och den här diskussionen. Men inte ett endaste ord finns att läsa...

Vad är de rädda för? Jag tänker också lägga ner. Samma dag som pedofilsidan försvinner tar jag adjö av AB.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:35

#9 Kommentar från Bror Cievo (svar):

Jag uppfattade det inte som att det skämtades. Jag såg det som ren uppvigling, vilket inte faller under lagen om yttrandefrihet.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:12

Svar från Motherwitch:

whatever.......

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:36

#10 Kommentar från Allica (svar):

Hm, jag förstår båda sidor här, allt är inte rättvist här i världen och vi har ju en massa regler o lagar o grejer vi måste hålla oss till.Att uppmana ALLA att maila torde ju vara okej.
Sluta inte blogga för detta nu, ut med ilskan och sen går livet vidare.Låt inte nitiska moderatorer förstöra din blogg.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:13

Svar från Motherwitch:

Tack Allica. Jag ger mig inte förrän någon tar tag i pedofilsidan. Nu ligger allt på både nationella och internationella organisationer som bekämpar sexövergrepp på barn. Det ligger även hos polisen. Och så har flera utanför bloggen engagerat sig och det kommer nog ge resultat...Men det kommer inte vara tack vare Aftonbladet pedofilsidan läggs ner...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:38

#11 Kommentar från Nice and Good (svar):

Även om hemsidan är äcklig, sjuk och pervers så har AB rätt. Att hacka en hemsida eller mailbomba ett e-postkonto är logaligt i Sverige. Att uppmana någon att göra det är att ansifta till brott. Tror inte att man vinner kampen mot pedofilerna genom att själv bli krimminell. Då sänker vi oss till deras nivå.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:14

Svar från Motherwitch:

kanske det...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:38

#12 Kommentar från Jessica (svar):

Som mamma blir jag rent förskräckt, det kan jag lova. Om man inte får uppmana folk att maila till en sådan sida i protest, hur ska man då få stopp på en sådan sida och dess spridning? Är moderatporn hjärndöd eller har de två hjärncellerna slutat slåss och en dog och en drog på semester eller vad???
Gissa om jag kommer dissa aftonbladet i framtiden, och alla jag känner kommer att få uppmaningar o referens kommer lämnas till detta som skäl varför om frågan kommer.. Pissigt. Det är det sämsta en moderator gjort såvitt JAG vet iallafall. Suck, vart är världen på väg?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:16

Svar från Motherwitch:

Ja, man undrar ju "vem" denna "moderator" är som inte kan skilja på rätt och fel.

Uppmana mer eller mindre skämtsamt att släcka ner en sida. Eller vi säger att det var 110% allvalrigt menad. Vad är skadan? Medan det däremot är ok att skriva om sexuellt umgänge mellan barn och vuxna som något naturligt..
Galen värld? Det är bara förnamnet. Är mamma själv och förstår precis hur du känner...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:41

#13 Kommentar från Christoffer Andersson (svar):

Du får väl helt enkelt göra som jag. Skaffa ett bloggkonto vid sidan av och döp den till "mina censurerade inlägg".

Anledningen till att jag anser AB vara en bra bloggcommunity är pga den höga aktiviteten hos folk här med mkt kommentarer osv. Inte Moderatorernas kompetens. Där finns mer att önska.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:17

Svar från Motherwitch:

Jag håller med dig, som vanligt :-)

Ska fundera på det där med en censurblogg...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:42

#14 Kommentar från Syster Yster (svar):

Har precis varit hos min son med flickvän som upplyste mig om att det är förbjudet med anorexisidor. Alltså sådana sidor som gör reklam för anorexi. Hur i himmelens namn kan det då vara tillåtet med pedofili sidor.
Jag bara undrar?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:19

Svar från Motherwitch:

VISST ÄR DET SJUKT!! MAN KAN SLÄCKA NER ANOREXI SAJTER, SVERIGDEMOKRATSAJTER, RABIATA MUSLIMSAJTER...MEN I N T E EN PEDOFIL SAJT!!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:44

#15 Kommentar från MangeYA (svar):

Det jag ställer detta mot är att folk får skriva hur vidrigt dom vill om pedofiler att de ska mördas på det mest sjuka sätt. Det har varit en sådan ton på ab men när motherwitch tar upp detta så använder hon en mjukare ton och då går ab in och censurerar.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:22

Svar från Motherwitch:

TAck MangeYA.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:45

#16 Kommentar från HelenaQ (svar):

Va! uppmanade du folk att mejlbomba info@pedofil.se

??
Nääääääää
Få se nu d tar jag det igen är det alldeles sant att du ummanade filk att mejl bomba

info@pedofil.se
info@pedofil.se
info@pedofil.se
info@pedofil.se
info@pedofil.se
info@pedofil.se
info@pedofil.se
info@pedofil.se
info@pedofil.se
info@pedofil.se
info@pedofil.se
info@pedofil.se
info@pedofil.se

Är adressen rätt? Är det den som folk inte ska mailmomba?? :-)

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:24

Svar från Motherwitch:

Men mäniska...förstår du inte att nu kommer moderatorn att mejla mig och säga att den där helenaQ går bärsärk och du m å s t e stoppa henne....
Men jag skrattar gott åt din kommentar så länge den nu får stå kvar *asg*

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:47

#17 Kommentar från HelenaQ (svar):

jag kan inte stava ser jag *S*

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:24

Svar från Motherwitch:

nte jga heller...:-)

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:48

#18 Kommentar från Mumlans Ränder (svar):

Men om jag förstår det rätt, så reagerar AB på uppviglingen att hacka pedofil.se och att mailbomba dem.
Det betyder väl inte att de per automatik håller med om innehållet på sidan.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:25

Svar från Motherwitch:

Näe. Självklart inte. Men de väljer ändå vad som ska få stå kvar på bloggen och vad som ska plockas bort. Och du har ju själv läst kommentarerna... Det där med att hacka bloggen är en fis i rymden jämfört med vad till exempel D skriver....eller hur? Men DET får stå kvar..och det är DET som är sjukt..inget annat.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:49

#19 Kommentar från HelenaQ (svar):


info@pedofil.se
info@pedo
fil.se
info@pedofil.se
inf
o@pedofil.se
info@pedofil.s
e
info@pedofil.se
info@ped
ofil.se
info@pedofil.se
in
fo@pedofil.se
info@pedofil.
se
info@pedofil.se
info@pe
dofil.se
info@pedofil.se



OJ! stammar visst :-)

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:25

Svar från Motherwitch:

Moderatorn: det är inte mitt fel att helena har hackat upp sig...oops..jag menar förstås hakat upp sig....

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:50

#20 Kommentar från SingleStar (svar):

Jag uppmanar alla att gå till den här sidan

http://tinyurl.com/yt...

Samma som denna

http://www.namninsaml...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:25

Svar från Motherwitch:

BRA! Hoppas ALLA länkar vidare och att INGEN ger sig förrän pedofilsidan är borta.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:51

#21 Kommentar från Åsa (svar):

Motherwitch har bara haft en mjuk ton OCH en förstående ton och så går man in och censurerar.

Min slutsats är :

Det är att att berätta att man vill skära av testiklarna och köra upp i arslet på pedofiler, det är ok att skriva att man vill hänga de offentligt, köra kniv i de osv.

Det är inte ok att uppmuntra folk att maila till sidan och delge de sina åsikter.

Underbart.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:26

Svar från Motherwitch:

Jag har verkligen försökt att håll mig till sak. Dessutom försökt skilja på sak och person. Jag borde kanske uttryckt mig grövre...och sluppit undan med det.

Förövrigt håller jag med om din slutsats. Men innan den här dagen är slut kommer jag blivit uppmanad att ta bort det här.....

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:53

#22 Kommentar från Mumlans Ränder (svar):

Har redan skrivit under:))))

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:27

Svar från Motherwitch:

BRA :-))))

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:54

#23 Kommentar från puppe (svar):

Jag vidhåller att AB är sååå jävla ryggradslösa! Bara "deras" utvalada favvobloggare får skriva vad faaan dom vill medans om jag skriver ballen står så tar dom bort mitt inlägg!
MB, du har mitt fulla stöd! Vi kanske skulle maijlbomba AB istället så dom gav fan i å tramsa!
m.v.h

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:27

Svar från Motherwitch:

Balle...det betyder "bra" på swahili, eller var det persiska eller...minns inte. Man har väl rätt att uttrycka sig på utrikiska..

Och nu har d u uppmanat mejlbombning av AB. Får se hur många minuter DET här får ligga kvar.
Jag blir så sjukt trött på att fokus har flyttat från det saken gäller. Pedofilsidan måste läggas ner. Och så ägnar man sig på AB åt att sila mygg och svälja kameler eller var det tvärtom....*L* kram

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:57

#24 Kommentar från Åsa (svar):

Åh nej du sa det hemska ordet mailbomba, nu blir vi censurerade allihopa.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:29

Svar från Motherwitch:

Jäpp och snart är vi anmälda...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:58

#25 Kommentar från Mumlans Ränder (svar):

Åsa:
HAHA! Banne mig om du inte har rätt!!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:30

#26 Kommentar från Thomas (svar):

Aftonbladets moderatorer är tydligen en samling "nötter" som vill gynna pedofiler?

...hur sjuka är man på Aftonbladet?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:31

Svar från Motherwitch:

Jag ser det här som en mycket subtil och välutarbetad strategi. Pedofilerna anmäler, säkerligen många. På AB känner mig sig tvungen att ta anmälningarna på "allvar". Och därmed riktas fokus på något helt annat än det som var tänkt från början.

www.pedofil.se SKA BORT! SÅ ÄR DET BARA...OCH MIG TYSTAR DE INTE FÖRRÄN SIDAN ÄR VÄCK...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:01

#27 Kommentar från Åsa (svar):

Det värsta är väl att det troligtvis är någon som anmält bloggen och det är nästan värre att tänka.

Att någon anser att pedofil sidan ska få vara kvar och att man bekämpar de som vill skydda barnen.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:33

Svar från Motherwitch:

Läs ovanstående svar till Tomas

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:01

#28 Kommentar från HelenaQ (svar):

jag ska nog skicka ett mail till info@pedofil.se

för det verkar vara en INFO adress så då kan jag ju ställa lite frågor och jag har EN HEL DEL FRÅGOR!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:34

Svar från Motherwitch:

Bra. Det vore bra om ALLA gjorde det. För jag tror de flesta har Måååånga frågor....och jag tror ingen har fått något svar...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:02

#29 Kommentar från MangeYA (svar):

Jag blev kallad pedofil av en bloggare som skrev brev till gud förrut (får inte skriva namnet för då tas denna kommentar bort av abmoderatorerna)pga att jag inte tyckte pedofiler skulle lobotomeras. När jag anmälde till moderatorerna att jag blivit kallad pedofil av kvinnan ifråga fick jag till svar av moderatorerna att dom inte skulle ta bort hennes kommentar där hon helt grundlöst kallade mig pedofil. Jag valde då att sluta blogga på AB eftersom jag då jobbade på ett dagis och ville inte få sådan skit i ansiktet. Men AB sket fullständigt i att censurera henne men nu gör dom det för motherwitch. Sheisse säger jag bara.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:37

Svar från Motherwitch:

VA????? Det du säger är horribelt. (Jag vet vilken bloggare du menar....)
Menar du att de inte "kunde" (läs: ville) ta bort det, trots att du anmälde?

Så att skämta om att hacka sig in på en sida är alltså värre än att folk blir utsatta för förtal.....

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:04

#30 Kommentar från Åsa (svar):

Jag ska slänga iväg en fråga tror jag och fråga om de anser att sex med djur är lika vackert och oskyldigt.

Djur har sexlust och eftersom de inte säger nej så betyder det ju ett ja.
Dessutom är djur så oskyldiga och utför man den sexuella akten utifrån deras nivå är det fritt fram.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:38

Svar från Motherwitch:

Gå in på http://blog.sexualpol... Där hittar du säkert en fin länk till djursex. De länkar ju även till pedofilsidan...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:06

#31 Kommentar från Syster Yster (svar):

Den som anmält kan ju vara och är troligen förespråkare för den sidan.
Men det är ynkligt av moderatorerna att gå in och kräva borttagande av kommentarer i en hetsig debatt.
Svagt

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:42

Svar från Motherwitch:

Självklart är de förspråkare och förmodligen pedofiler. En "normal" person skulle aldrig anmäla något så patetiskt....som ett skämt. Eller ironiskt...

Det är AB`s moderator som är den ynkliga. För det fattar ju alla att det som blir skrivet på den här sidan idag. Det kommer bli anmält så det sjunger om det...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:08

#32 Kommentar från hasse lavin (svar):

Jag tycker oxå att det är konstigt att AB inte gjort någon koppling till den här debatten i själva tidningen. Här drog du igång en sjujävla debatt om Pedofili, och fick starkt gensvar av oss andra bloggare. Debatten fick skjuts med "hjälp" av några bloggare som inte såg några problem med Pedofiler. AB:s svar på detta är att censurera DIG..Jamen, då uppnår ju Pedofilerna exakt det dom vill på sin sida. Att via lobbying långsamt ändra allmänhetens syn på Pedofili. Om AB tänkt "ett varv till" hade dom kunnat skriva om det här just därför att så gott som hela svenska folket ställer sig bakom vad du i sak skrev.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:46

Svar från Motherwitch:

Man undrar vilka mörkermakter som spelar i kulisserna när den här debatten inte vågar tas upp på en högre nivå.

Många media har blivit tipsade. Om både diskussionen och pedofilsajten. Vem "vågar" ta tag i saken först? Det här har ju ett brett allämnintresse och skulle svenskarna (bortsett från oss bloggare) vara medvetna om att pedofilsidans existens så skulle det här kunna växa och därmed bidra att till att få sidan nedsläckt. Vem eller vilka är det som fegar ur...hmm...strange...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:11

#33 Kommentar från Åsa (svar):

Efter några djupa andetag, cigg och kaffe så har jag kommit fram till detta.

Det här är något bra, den som anmälde gjorde oss en tjänst.

För kolla hur många bloggar som just nu handlar om det här. Titta på hur många kommentarer det blivit, vilket innebär att folk läst om det.
Kan garantera att några läst om sidan men tänkt att nej jag anmäler inte för det är så många andra som gör det. De blir nu fly förbannade och anmäler sidan direkt.

Så egentligen ska vi säga tack till den som anmälde, för att budskapet nu sprids via så många fler bloggar och för att fler läser om det här.

Tack för att anmälaren gör så att fler får upp ögonen för vår kamp att få bort sidan.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:48

Svar från Motherwitch:

Jag har inte hunnit ta några djupa andetag på två dygn så jag sippar lite på din cigg och tar en slurk av ditt kaffe. Och helt plötsligt ser jag det lika klart som du.

Det var ju skitbra!
Inget ont som inte har något gott med sig...:-)
Pssst..slutade röka 97..men den där var god...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:13

#34 Kommentar från HelenaQ (svar):

Mangya: Är det du??!! ååååååååååååhhh
där är du..som jag har tänkt på dig. Jag har skärmdumpar från den konversationen för hon gick över gränsen för vad som var mer än lovligt..sunt.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:49

#35 Kommentar från HelenaQ (svar):

Manya: ehh..lite sent kanske men välkommen tillbaka förresten

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:51

#36 Kommentar från vixxen (svar):

Nä, fy fan... saknar ord, för en gång skull

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:51

Svar från Motherwitch:

...man vet inte om man ska skratta eller gråta. Just nu behöver jag skratta efter att ha suttit och läst så mycket sjukt de sista två dygnen...

Det känns som en stor befrielse att så många engagerar sig. Och ju fler vi är, desto mindre behöver man säga...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:15

#37 Kommentar från Hedning (svar):

SJUKT!!!!
SJUUUUUUUUUKT!!!!
!!!!!!

Det går bra att bli hotad,det går bra att bli mobbad,det går bra att skriva sina rasistiska åsikter..
Men man får INTE tycka illa om pedofiler..

*spyr*

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:54

Svar från Motherwitch:

Tänk om det ens handlade om det. ATt tycka illa om pedofiler. Det handlar om något så banalt som att man inte får skämta om att hacka ner deras hemsida..och man får inte uppmana folk att mejlbomba info@pedofil.se....
så visSt är det SINNESJUKT!!!!!!!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:17

#38 Kommentar från Helena Palena/Palena Inn (svar):

Tycker du ska komma till Wordpress - där blir man inte behandlad som ett barn. Känns mer vuxet på något sätt. Men du fattar väl att det är Sååååååååååååååååå sYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
Ynd om peddisarna. Dom måste ju få hålla på och förstöra små barn... Det handlar om pengar. Massor med pengar. Fy fan vilken sjuk värld! Kör på Mother - du har mitt fulla stöd!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:56

Svar från Motherwitch:

Jag är redan upplagd på W.P så det blir nog där jag fortsätter när det här är över...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:37

#39 Kommentar från HelenaQ (svar):

Hedning:
EXAKT!

det går till och med bra att ta reda på folks rätta identitet ringa runt till deras vänner och börja stalka dem .

HELT JÄVLA SJUKT!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 14:57

#40 Kommentar från Paijter (svar):

Tvärtom gör Aftonbladet det enkelt för pedofiler att finna offer med Aftonbladets chat.

För övrigt anser jag att kvällstidningar ska värma kaminen.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:03

Svar från Motherwitch:

Menar du att de har ett mer tolerant chattrum än bloggforum? Borde inte bli förvånad...

Kvällstidningar är bra virke när man ska fjutta på brasan. Men å andra sidan har de en spridning som få andra....

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:22

#41 Kommentar från Anonym (svar):

han är redan rökt. IP är hos polisen och jag har också förordat att man skall skicka ett mejl till honom och säga vad man tycker.

Aftonbladet har en väldig dubbelmoral. Dom slickar vem som helst i baken, bara dom själva inte råkar illa ut. Dessutom så är moderatorernas åsikt minst sagt underlig. Det finns inte så mycket regler.
Så med tanke på att ABs moderater håller pedofiler bakom ryggen så undrar jag om dom är killar

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:03

Svar från Motherwitch:

Mina funderingar går i samma banor. Och nu vågar jag skriva vad som helst för jag vet ändå att allt detta kommer att bli censurerat...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:23

Svar från Motherwitch:

Hoppas verkligen han är rökt på riktigt och att det händer något. Håll oss uppdaterade är du snäll...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:23

#42 Kommentar från Jessica (svar):

Kan bara säga att eftersom jag mestadels inte är på aftonbladet o bloggar *man måste ju va plusmedlem vilket i sig är ett skit, varför pröjsa när man kan blogga gratis?* så har jag långt fler kontakter på "min" portal blogg.se /webblogg.se och där verkar moderatorerna ha bättre tålamod. Samt att det är gratis! Kanske du vill flytta dit när detta är över? *ler* Hur som, jag och många med mig har spridit budskapet, anmält till så många vi kommit på och skrivit under listor i psån sammanhållning men det är ju en hjärtefråga, barnens säkerhet. Roligt att se att det finns så många sympatiska människor med såpass mkt vett. Trist för AB att de inte har såna personer i sin moderatorstab för bloggarna..
Hur som, nu ska jag fortsätta läsa MW:s roliga inlägg om sin tonåring.. Känner igen mig massor. Var nog likadan som ung å galen. Fst jag drog ju iväg 30 mil från föräldrarna innan jag fyllt 16 o bodde själv.. mardrömsscenario för mig som förälder, drömläge för mig i den åldern.. hehe, perspektiven förändras..
I'll be back.
Kram Jessicarotest, samt mailat till info@pedofil.se sen är det bara att nöta på.. Slutligen kanske det blir resultat.
Kul mitt i allt att folk har fått till en

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:04

Svar från Motherwitch:

Vad kul att du gillar tonårsbloggarna. Det är egentligen DÄR jag vill lägga fokus. Och på finnpappan förståss.
Men ibland kommer verkligheten ikapp och man måste lägga krutet där det hör hemma. Och just nu är det att få bort pedofilsidan.
Många positiva krafter verkar för att det ska bli så. Var jag hamnar efter det vet jag inte. Men knappast kvar på AB...som jag hittilss varit nöjd med...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:25

#43 Kommentar från Anonym (svar):

får min blogg rusar folk in för att se och anmäla. Polisen är nermejlad. Mycket bra

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:05

Svar från Motherwitch:

Det är fantastiskt. Hoppas de fortsätter och att ALLA anmäler. Tack och kram

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:26

#44 Kommentar från SexDrugsAndRocknRoll (svar):

Skrivit på namnlistan och skickat ett väldigt argt mejl till äcklen som har sidan.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:12

#45 Kommentar från Åsa (svar):

Ang. länken till den andra bloggen du gav mig motherwitch.

Den här texten hittade jag där:

Det handlar inte om att skydda barn från sexuell aktivitet med vuxna. Den gränsen har vi för länge sedan passerat


Snälla snälla snälla förklara för mig hur man kan passera en gräns när det handlar om att skydda barn från att ha sex med vuxna, jag trodde nämligen inte att det fanns en gräns för skyddandet av våra barn mot vuxnas sexualitet.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:15

Svar från Motherwitch:

Ja. Du ser själv. Det här är livsfarliga krafter som är i omlopp. Jag tror inte folk har fattat vidden av pedofilernas nätverk och deras försök att infiltrerar och indoktrinera samhället på olika nivåer.

Vi måste värna och skydda ALLA barn. Att de (pedofilerna och dess stödmedlemmar) anser att de börjar närma sig samhällets acceptans är skrämmande. De m å s t e stoppas. Det finns inget alternativ. OCH JAG KOMMER SKRIKA HÖGST AV ALLA TILLS SIDAN ÄR BORTA...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:29

#46 Kommentar från Antonia (svar):

Pedofil moderator kanske? och trampat på hans ömma tå?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:20

Svar från Motherwitch:

..no comments...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:30

#47 Kommentar från Anonym (svar):

PEDOFILEN SIDA ÄR SLÄKT

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:35

Svar från Motherwitch:

Ja, den kanske är släkt med dig. Men den är inte nedsläckt....

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:45

#48 Kommentar från Åsa (svar):

Visste ni att det finns en dag som heter Alice day, jag hittade det av en slump efter de senaste dagarnas diskussioner.

Samt den här sidan
http://absolutezeroun...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:42

Svar från Motherwitch:

Ja. Det visste jag Åsa. Men jag tror inte folk i allmänhet känner till det. Fattar du hur stort det här nätverket är? Och att det måste stoppas!
Bra att du länkar och skriv gärna om det...
Snart är vi så många så de inte kan göra annat än att agera.....

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:47

#49 Kommentar från Åsa (svar):

Men det är ju helt sjukt, att pedofilerna tar en dag som jag inte alls tror var tänkt som en hyllning till pedofiler, och vill göra det till SIN dag.

De vill fira att de har en dragning till barn !!!!!!!!!!!!!!!!
Är det något att fira?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:48

Svar från Motherwitch:

Ja, DE tycker det. Och DE vill att VI ANDRA ska tycka att det är helt normalt....sick people!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:50

#50 Kommentar från Motherwitch:

Fortsätt diskussionen utan mig. Jag återkommer om ett par timmar. Ni får INTE tystna. OK???

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:51

#51 Kommentar från kissemiss (svar):

Är det möjligen så att någon på AB sympatiserar med denna sida?

Man kan ju undra....

PS.Straffade pedofiler får inte sitta med andra interner på fängelserna för den höga risken att bli mördade...

Jag däremot tycker det vore en utmärkt bra idé att låta alla interner oavsett vad de gjort sitta på samma avdelning......)DS.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:53

#52 Kommentar från Umetant (svar):

man får ju ont i magen av att dessa (****) kan med att visa sig öppet och inte AB eller någon annan tidning tar tag i det...gör ett reportage...häng ut de ansvariga.Forsätt kampen.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:54

Svar från Motherwitch:

Tack umetanten..genom att du skriver en kommentar gör även du din röst hörd och ju fler vi är desto bättre. Sidan är anmäld till många olika både nationella och interantionella organisationer som värnar barns rätt. Den är även polisanmäld...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:57

#53 Kommentar från Åsa (svar):

Själv vill jag införa våldtäktsmännens dag.
Självklart ska man upplysa och fira om att våldtäkter inte skadar någon och att våldtäktsmän är vackra människor med en underbar förmåga att älska.

Jag vill även införa misshandelmänniskornas dag.
Misshandlarna slår enbart för att de älskar och lite misshandel har väl aldrig någon tagit skada av.

När ska folk fatta att övergrepp mot barn skadar barnen, att det inte finns något friskt i att vilja skada sina barn.

Jag har fortfarande respekt för de pedofiler som förstår och vill ha hjälp för att aldrig leva ut sina tankar, men att fira och hylla deras dragning till barn.

Nej fy fan.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:56

#54 Kommentar från Ise (svar):

Jag orkade inte läsa alla kommentarer här just nu, men jag följde den här debatten igår.

Åsikter om mailbomber eller ody håller jag mig utanför för jag har ingen direkt åsikt om det, mer än att jag tyckte att det var en bra idé att visa sitt misstycke och att man är engagerad.

Vad jag mer förundras över är faktiskt AB:s agerande, det är måste väl ändå vara bra reklam för tidningen/bloggen att folk visar att de bryr sig, att på AB:s blogg finns det engagerade människor som agerar när de ser något som inte står rätt till. AB, och andra tidningar med för den delen, brukar väl kunna slå upp vilket skit som helst för att sälja lösnummer, det här måste väl ändå vara något som engagerar folk, även de som inte bloggar.

Ja, enligt mig så tycker jag nog att det här hade varit en artikel som skulle ha blivit riktigt stort att skriva om, men vad vet jag, vanliga människan, det är väl viktigare att skriva om Linda Rosings bröst, läppar och porrfilmer.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 16:04

Svar från Motherwitch:

Linda Rosing vs pedofilsajt som ligger för öppen ridå. Eftersom det saknas utbredd kännedom bland svenskar om pedofilsajten är jag 110% övertygad om att DET väcker mer uppmärksamhet än Linda Rosing. Men å andra sidan verkar det inte vara politiskt korrekt att skriva om pedofilsajten, för annars hade någon redan gjort det...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:36

#55 Kommentar från Åsa (svar):

Nu är jag igång att skriva till alla "kändis" bloggare som t.ex Alex Schulman om vår kamp.

Det ska bli väldigt intressant att se om någon av dessa vågar skriva om detta.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 16:06

Svar från Motherwitch:

Vore bra om du får respons. Men de tycker nog att Carolina Gynnings borttagning av bröstimplantaten eller Rosings läppförtjockningar är intressantare än att pedofiler har en egen hemsida...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:32

#56 Kommentar från Rosa (svar):

Jag blir KRÄKFÄRDIG. Länge som journalistiken gömt sig bakom just yttrandefriheten när det gäller sex med barn, men jag trodde inte att det var så längre. Att vi blivit upplysta om att barn inte förstår vuxenvärldens agerande osv och därför hamnar i sexuella situationer. Ett barn vill aldrig ha sex med en vuxen. Ja allt det där vet vi ju redan så därför gå det här bara inte att förstå. Det innebär att då är det ok med självsmordssidor, att lära sig ta död på andra osv. Vissa pedofiler dödar sina barn efteråt. Men de vill många här på bloggen inte veta. Det går att se filmer via ecpat.se om man vill bli mera upplyst.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 16:21

Svar från Motherwitch:

jag mår jättedåligt över det här. Det går inte att beskriva känslorna som sköljer över en när man timme ut och timme in väntar på att sidan ska försvinna. Och den ligger öppen.... Och illamåendet över alla dem som försvarar sidans existens...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:40

#57 Kommentar från vixxen (svar):

Har nu tipsat en radioknal om sajten, får se om de tar upp det.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 16:33

Svar från Motherwitch:

Super bra! Det vore fantastiskt om DE v å g a d e ta upp detta. Fattar inte att media tiger still....det är något som är sjukt...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:42

#58 Kommentar från Mumlans Ränder (svar):

"Ja, den kanske är släkt med dig. Men den är inte nedsläckt...."

Jag måste säga att mitt i allt elende så fnissade jag åt den kommentaren:)

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 16:33

Svar från Motherwitch:

Idag har jag faktiskt till och med kunnat skratta för första gången på två dagar......

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:43

#59 Kommentar från Mr Galahad (svar):

Men är du förvånad?
Är det svårt att förstå att man inte kan uppmana till brott utan att det får påföljder? Jag fattar att ni är upprörda och visst det är jag med men så länge de håller sig inom lagens råmärken så kan inte det juridiska agera. Dessutom skulle ju AB kunna få juridiska problem om det lyftes fram att man tillät förföljelser, uppmaningar till brott och diskriminering av (vad vissa anser är) folkgrupper. Självklart agerar man för att tysta de som sysslar med det.
Jag försökte tala om för er men ingen lyssnade för att ni var för upptagna med att rasa över "pedofilhotet".. Herregud det finns inga stora nätverk som försöker legalisera pedofili. Ni är ju värre än ABs fantasiskribenter.
För något år sedan försökte en erkänd psykolog övertyga oss om att det fanns internationella satanistkulter som offrade små barn och åt upp dem.
Idag vet vi bättre men trots det sitter ett antal svenska män fängslade efter denne persons "expert" vittnesmål. Hysterin kring dessa rättegångar, både i media och bland allmänheten liknar den som ni uppvisat det sista dygnen..
"De" finns överallt!
Yeah right - Arkiv X eller? /Mr G

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 16:38

Svar från Motherwitch:

Du försöker få mig att framstå som en paranoid person som ser "spöken mitt på dan". Men tyvärr, du kanske kan övertyga någon annan om att dessa nätverk av pedofiler inte existerar. Men inte mig. Jag har varit med för länge och sett för mycket.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:52

#60 Kommentar från Kornelia (svar):

skrämmande!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 16:39

#61 Kommentar från Mr Galahad (svar):

Och allt detta pga av en fånig hemsida som sannolikt är ett experiment eller nåt i den stilen..
Liiiiite för mycket TV tror jag..

Men men om ni vill ödlsa tid och energi på att slåss mot ett hot som egentligen inte finns så ska inte jag tracka er för det..
Ha så kul.

Over and out.
//Mr G

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 16:40

Svar från Motherwitch:

Ingen skulle bli gladare än jag om du har rätt. Men tyvärr, så är jag övertygad om att det inte är så. Skulle någon komma med en dylik förklaring så kommer jag betrakta det som en efterkonstruktion. "försöket misslyckades, samhället är inte redo att acceptera oss"...

"Over and out"..lovar du?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:55

#62 Kommentar från Åsa (svar):

Men det spelar ingen roll om det är ett experiment eller inte.

Menar du att man ska vara tyst och låta det passera under förevändningen att ja det är bara ett experiment.

Oavsett vilket syfte sidan har så tycker jag att man ska kämpa för att få bort den. Och hotet finns i allra högsta grad.
Hotet finns i texten som romantiserar barnet och den vuxnes sexuella gemenskap.
Det är ett hot oavsett om det är skrivet på skämt, som experiment eller på fullaste allvar.

Eller menar du att det är bra att lyfta fram och beskriva att det inte finns bevis för att barn tar skada av att ha sex med vuxna?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 16:42

Svar från Motherwitch:

läs min kommentar ovan till mr G

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:56

#63 Kommentar från HelenaQ (svar):

varsågod en liten studie på AB chatten idag
http://blogg.aftonbla...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 16:44

Svar från Motherwitch:

Sanslöst bra gjort! Gå in och kolla alla som inte redan gjort det...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:57

#64 Kommentar från Mr Galahad (svar):

Jag menar att så länge sidan inte är brottsligt så finns det inte så mycket att göra. Det MW gjort är att uppmana till brott och då får man snällt tåla att bli cencurerad.

Om ni vill kämpa så gör det, med lagliga medel, skriv protestlistor, argumentera osv. Men var försiktiga så att ni inte kliver över gränsen till vad som är lagligt för det kan hända att det inte handlar om cencur nästa gång.

Lycka till..

//Mr G

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 16:57

Svar från Motherwitch:

Jag har aldrig uppmanat någon att begå något brott. Vare sig mot pedofiler eller mot sajten. Jag har skämtsamt svarat på en kommentar som tyckte att "någon" borde hacka ner www.pedofil.se....

Mejlbo
mba är ett uttryck som kanske idag är omodernt. Men i e-postens begynnelse kring 1997 och några år framåt betraktades det som ett harmlöst skämt. Typ cybervärldens motsvarighet till "busringning"..........

D
essa två företeelser har censurerats av AB.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 19:01

#65 Kommentar från Kriss (svar):

Motherwitch, du har definitivt inte gjort något fel! Det tycker nog inte Aftonbladet heller (hm... HOPPAS jag!!!) men de ser nog sakligt på det här, och då ses det som uppmaning till brott att peppa folk att mailbomba.

Aftonbladet kan få problem om de tillåter det. Och PRECIS SÅ borde webhotellet tänka gällande pedofilsidan.

Låter de sidan finnas kvar trots vetskap om att de uppmuntrar folk att begå brott, då är de också delaktiga.

Du har absolut inte gjort fel, tvärtom!!

Jag har varit ordentligt upprörd av att se hur några försökte argumentera för att pedofili inte vore skadligt. Men nu känns det mycket bättre, för jag tänker på att trots allt så är vi hur många som helst som reagerade kraftigt när du visade sidan.

Och DET tycker jag är fantastiskt!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:01

Svar från Motherwitch:

se kommentaren ovanför när det gäller mejlbomba...

I övrigt är jag positivt överaskad att det finns ett sådant engagemang och att folk verkligen visar att de tar avstånd från övergrepp mot barn.

Jag håller med. Det känns mycket bättre nu och allt fler ansluter sig......

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 19:04

#66 Kommentar från Åsa (svar):

Hur vet du att sidan inte begår något lagbrott ?

Bara för att du inte anser att det är något brott betyder inte att det är så.

Om det är ett brott får åklagare bestämma.

Själv anser jag att det är uppvigling att skriva som de gör.

Jag läser till jurist och har haft den här diskussionen på institutionen, en del anser att det är brott, en del anser inte det. Så skilda är meningarna även för juridiskt kunniga.

Men jag har för vana att anmäla det jag anser är brottsligt, så även i detta fall.
Jag har för vana att kämpa med näbbar och klor för att få bort det jag anser är fel, så även i detta fall.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:03

Svar från Motherwitch:

Åsa, det är superbra att du tar en diskussion utanför bloggen om det här. I synnerhet med juridiskt kunniga personer.

Men om det finns några som anser att den är laglig är det ändå inte skäl nog att avstå från att anmäla. Och trots allt som uppmanar de till sexuellt umgänge mellan barn och vuxna genom att beskriva hur den sexuella relationen ska åldersanpassas till BARNETS ålder..... Det är inte bara sjukt. Det bara måste vara olagligt...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 19:07

#67 Kommentar från Anatis (svar):

Jag är av den åsikte att ALLA peddon ska få ett NACKSKOTT. Skiter fullständigt om AB moderatorn inte håller med, då blir jag lite fundersam om VARFÖR han inte hålelr med.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:04

#68 Kommentar från MangeYA (svar):

Jag tycker att många ser lite tokigt på detta med mailbombning. I det här fallet antar jag att MW och jag tycker lika med att alla skriver ett mail och frågar vad han eller hon egentligen vill med sidan och det kan väl knappast ses som mailbombning?

Det är alltså ingen hackermailbombning som det uppmanas till.. Att maila är väl inte olagligt?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:06

#69 Kommentar från MangeYA (svar):

Och jag hävdar att Anatis har tokfel i det hon skriver. Ingen mobbmentalitet Anatis.. Pedofiler är människor de med och kan säkert hjälpas ut ur sin sjukdom..

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:07

#70 Kommentar från Deppspret (svar):

Är det sant?

Ja det är inte första gången moderator på AB tar avstånd från de som bäst behöver support. I detta fall BARNEN. *skakar på huvudet* Men att skriva könsord i värsta tonårsstuket går ju bra. Det gillar moderatorn på AB.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:09

Svar från Motherwitch:

Jäpp! Det handlar om att skydda barnen. Men det bryr sig inte AB om utan istället ägnar sig moderatorn åt att rensa ut kommentarer som på mer eller mindre allvar uppmanar "någon" att hacka sönder pedofilsidan....

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 19:10

#71 Kommentar från Doktor Morbid (svar):

Det är en sak vad som är MORALISKT rätt och en annan sak vad som är JURIDISKT rätt, och jag tror inte att Aftonbladet vill stå för att någon anmäler att man uppmanar till lagbrott som faktiskt hacking är, och dom vet om det men gör inget åt det.

Och sen finns det ytterligare en aspekt som ni inte tänkt på, och det är vad folk som blivit utsatta för övergrepp kan få för sig att göra om dom får reda på vem som ligger bakom siten.

Det kan faktiskt sluta med mord, och jag tror INTE att det är ovanligt att man mördar denna typen av människor, och rättvisa skall skipas av samhället och inte av enskilda individer.

Men det är INTE konstigt att du reagerar som du gör för det hör nog dom flesta av oss, men tidningen vill nog inte stå för konsekvenserna om det blir polisanmält?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:13

Svar från Motherwitch:

Jag förstår ditt argument. Men har du läst de övriga kommentarerna som får stå kvar?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 19:13

#72 Kommentar från HelenaQ (svar):

Mangya jag håller med dig där. Jag tror de kan hjälpas ur det.

En hjälpt pedofil hjälper ..X antal barn.



Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:13

#73 Kommentar från Åsa (svar):

Nej självklart ska man ta bort inlägget med hacking, men att ta bort där man uppmanas att själv skriva till sidan tycker jag är fel.
Jag tycker att ALLA ska skriva till sidan och berätta vad de anser, om de ska få säga vad de tycker ska vi få säga vad vi tycker.
Det jag mest reagerar på är inte censuren i sig, utan att aftonbladet godtyckligt censurerar.
Man får kalla någon för pedofil, men man får inte säga att man vill hacka en pedofilsite.
Man får säga att man vill döda någon men man får inte säga att man vill att folk ska maila till en pedofilsite.


Sen är jag fullt medveten om skillnad på juridiskt och moraliskt rätt av förklariga skäl, man blir en torrboll av paragrafer:)

Men som jag skrev så anser jag fullt ut att sidan begår lagbrott och jag hoppas att åklagare delar den synpunkten.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:17

#74 Kommentar från Klinken (svar):

Man kan ju fråga sig varför pedofiler kommer så lindrigt undan i alla avseenden. Kan det bero på att de sitter med och stiftar lagarna?
Hur kan man annars hålla dem bakom ryggen...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:18

Svar från Motherwitch:

man undrar ju...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 20:17

#75 Kommentar från Mr Galahad (svar):

Ja Åsa visst är det så att åklagare ska avgöra. Men min tolkning efter (3 års juridik samt lite annat som jag inte tänker gå in på här) är att de håller sig inom yttrandefrihetsgränserna och därmed inte är olaglig.
Det jag varnar för är vad som kan hända om man inte lugnar sig i "kampen" och använder lagliga medel så kan saker man inte räknat med hända..

Mr G

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:23

#76 Kommentar från Åsa (svar):

Mr Galahad - Ja och som sagt har jag haft denna diskussion med flertal professorer som har betydligt mer än 3 års studier och där går åsikterna isär.
Så varken du eller jag kan säga att våran tolkning är mer rätt eller fel än den andras.

Vi som anser att det är fel kan bara anmäla och hoppas på det bästa.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:30

#77 Kommentar från Klinken (svar):

Galahad- Lagstiftarna gör inte sitt jobb oavsett hur lång utbildning de har,men de har för bra betalt för att göra.... ja,...?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:32

#78 Kommentar från SingleStar (svar):

Det gäller som Galahad säger att med lagliga medel gå till väga. Jag skall uppmana lagmakarna att skapa en ny lag som gör det legalt att slå ihjäl pedofiler. Härmed har jag inte uppmanat någon till att bryta mot lagen utan uppmanat till att få en lagändring.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:37

#79 Kommentar från sabani (svar):

AB vill inte bli stämda. De skiter i vad som är moraliskt rätt eller fel. Jag är på din sida till 100 %.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:42

Svar från Motherwitch:

Tack

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 20:15

#80 Kommentar från Kriss (svar):

Jag anser att sidan är brottslig, så där skiljer sig min mening från Galahads. Men jag tycker att han har rätt i att det är viktigt att inte skapa "hysteri". Alltså att gå på för hårt, för sånt brukar bara slå tillbaka.

Så nu måste vi vara lugna och sakliga...

Nån som vill ha popcorn? ;-)

Anledningen till att jag anser att de begår lagbrott är att de riktar sidan till dem som har problem och inte är friska.

Till oss kan de skriva vad som helst, vi kommer inte att "lyssna". Men pedofilerna kommer att tro på lögnerna om att det inte är skadligt för barn. DET kommer med stor sannolikhet att trigga dem till handlingar!

Och jag tror inte att det handlar om någon uppvisning av hur långt yttrandefriheten kan gå, för i sådana fall borde de ha en gästbok där ALLA får uttrycka sin åsikt.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:43

#81 Kommentar från Mr Galahad (svar):

Åsa: Vad exakt är det för åsikter som går isär?
För mig vore det märkligt att inte finna den typen av uppvigling mot siten man sysslat med olaglig.
De texter som finns på siten uppviglar vad jag kan se inte till att tvinga sig på barn. Att man däremot försöker normalisera en sexuell relation mellan vuxen och barn är förkastligt men jag har svårt för att se det som ett lagbrott? Det är ju trots allt bara en åsikt och inte en uppmaning till att begå brottet. Kan hända att det faller mellan sprickorna i vår nuvarande lagstiftning men vet du något som jag inte gör så får du gärna tipsa mig..

Jo klinken det är precis vad de gör, att de sedan inte tillåter gemene man att misshandla, trakasera och döda individer som är pedofiler handlar om de rättigheter vi alla har att inte bli utsatt för sådant oavsett vad vi är misstänkta/dömda för...

//Mr G

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:54

#82 Kommentar från Åsa (svar):

Jag och en del professorer anser att det är uppvigling att skriva att barn inte tar skada av sex med vuxna, vi anser att det är att uppmuntra till brott att skriva att sex med barn är helt ok så länge det sker på barnets villkor.

Du och en del professorer anser inte att det är någon uppvigling eller uppmuntran.

Där går åsikterna isär.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 17:58

Svar från Motherwitch:

Helt rätt Åsa..

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 20:21

#83 Kommentar från Doktor Morbid (svar):

MangeYA svar:

Ja helt säkert kan dom hjälpas eftersom man med chockterapi lyckades bota homosexuella som säkte hjälp redan på 60-70 talet, så att dom blev "hetero"

Därför så borde det ju även funka på pedofiler så att dessa tände på vuxna personer.

Sexualiteten bygger ju på fantasier och föreställningar, det sitter ju inte i kroppen.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:01

#84 Kommentar från Kriss (svar):

Ni som är insatta i det här med juridik... Vad tror ni om man jämför händelsen med dessa:

1. En hemsida som propagerar och uppmuntrar till nazism. Med falska fakta, som lätt kan sväljas av outbildade.

2. En hemsida riktad till deprimerade som uppviglar till självmord... tillsammans... i grupp... på nätet. Med löften om påhittade fakta hur mycket BÄTTRE allt är på andra sidan.

3. En hemsida för dem som vill mörda och legalisera mord. Med påhittade fakta om att det egentligen inte skadar de mördade eftersom ingen har klagat efteråt.

Ja jag vet... skumma jämförelser... Men kan de ändå inte liknas på nåt sätt vid varandra? Juridiskt alltså?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:05

#85 Kommentar från Kriss (svar):

Doktor morbid: Homosexuella kan inte botas eftersom homosexualitet inte är en sjukdom. De kan däremot skrämmas psykiskt så mycket att de får fobi för sin egen läggning.

Nej tack, inga såna brutala saker. Inte för pedofiler heller. De har en störning, och det bör forskas i hur det kan botas... inte torteras.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:08

#86 Kommentar från Åsa (svar):

Kriss - Jag kan inte svara så mycket rent juridiskt, bara säga vad jag själv anser, men juridiken är en enda lång gråskala där det handlar om att den med bäst bevis och argumentation vinner.

Vår yttrandefrihet är en begränas rättighet som inskränks med bland annat lagen om hets mot folkgrupp, uppvigling, anstiftan till brott osv.

Att uppmuntra till självmord är juridiskt inte felaktigt i mina ögon för självmord är inte brottsligt.

Nazism kan ses som hets mot folkgrupp och därför stängas ner.

Att mörda är ett brott och därför kan även den sidan stängas ner.

Men som jag skrivit flera gånger, inte ens människor med mångårig juridisk kompetens och faktisk erfarenhet har ett enat svar om det här.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:15

#87 Kommentar från Doktor Morbid (svar):

SingleStar svar:

Nej det är INTE olagligt att be lagstiftarna om att skriva en sån lag, och det är inte olagligt att säga att man önskar att det fanns en sån lag.
Det är inte ens olagligt att säga att" även om jag tycker att en viss grupp borde skjutas, så rekomenderar jag INGEN att göra det"

Och jag kollade siten eftersom vi diskuterar den, och där stod att dom rekomenderar att pedofilerna skall följa lagen och att det är föbjudet att utnyttja barn till porr, eller till andra sexuella handlingar.

Själv tycker jag att det är moraliskt rätt att misshandla alla våldsmän även om dom gett sig på pedofiler,men det gör inte så att det blir lagligt.
Någon kanske anser att det är rätt att misshandla MIG för att jag säger så och det är heller inte lagligt.

Därför är det viktigt att man skiljer på moralen och lagen, annars kunde den som säger att h*n tycker att det är rätt att bruka våld mot pedofiler OCKSÅ riskera fängelsestraff.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:16

#88 Kommentar från MangeYA (svar):

Doktor Morbid:Precis som Kriss skrev så kan man inte likställa homosexualitet med pedofili. Men det fråntar väl dig nöjet att knacka ner någon?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:23

#89 Kommentar från Doktor Morbid (svar):

Kriss svar:

För det första så är det bara två olika sorters läggningar, för det andra så har ALDRIG metoden använts på andra människor än dom som själva önskat det.

Det är diskriminering att man kan få hjälp om man anser att man är född med fel kön och vill ha hjälp men inte om man anser att man är född med fel LÄGGNING och vill ha hjälp med detta istället.

Jag känner som sagt var homosexuella som skulle göra vad som helst för att bli fria från sin homosexualitet.

Men om det INTE går att bota homosexuella så går det inte att bota pedofili heller eftersom det är sexuella läggningar båda sakerna.

Anser du inte heller att pedofiler som själva vill ha behandlingen skall få den?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:23

#90 Kommentar från Kriss (svar):

Men doktor morbid, det är där du har fel... Pedofili är ingen läggning.

Det finns bara tre läggningar (Hetero, homo eller bi) Även en pedofil har någon av dessa läggningar. Sen UTÖVER det finns störningen pedofili. Alltså inte läggningen pedofili, utan störningen pedofili.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:28

#91 Kommentar från Doktor Morbid (svar):

MangeYA svar:

Jag ser INGET nöje i att knäcka folk och det borde väl alla förstå eftersom jag faktiskt hävdar att dom homosexuella skall ha rätt att begära samma hjälp som alla andra om dom lider av sin läggning.

Det är faktiskt en RÄTTIGHET som jag menar att dom skall ha och inte med tvång.

Men är det homofobt att vilja ge homosexuella fler rättigheter så vill jag även kalla RFSL för homofoba.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:28

#92 Kommentar från Margareth Osju Arverud (svar):


Sitter här och läser debatten och det enda jag SER är följande...

Pedofilhärva i Belgien. Pedofilhärva i Huddinge, pedofilhärva i "Herregud, finns hur många sådana härvor....

Hur många barn har inte fått sitt liv förstört för livet....hur många barn runt om i världen och i landet har fått sätta livet till i de vuxnas sk sexlek med dem....


Jag brukar inte svära men nu...ursäkta...fy fan säger jag. Censurera någon som uppmärksammat en pedofilsite.?????? ....DET ÄR FÖR ...........DJÄVLIGT!




Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:30

Svar från Motherwitch:

När du svär är det illa :-) Men du visar en helt normal reaktion på en sjuk företeelse. Tack för din kommentar....kram

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 20:13

#93 Kommentar från Margareth Osju Arverud (svar):

har skrivit på ....

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 18:47

#94 Kommentar från markatta (svar):

Om jag inte var mörkrädd innan, så har jag blivit det NU! Detta är GALET på hög nivå! Va inne & kollade på sidan, men helt plötsligt vart jag rädd! Rädd att ngn på mitt jobb tror att "jag" skulle med vilja söka denna sida ev ett intresse som är overkligt! Tog mig genast därifrån..Är det möjligt att i dagens 2000tal kan man öppet skriva & stå för att man tycker pedofili är helt ok?! *spy!
// Markattan i enad front me de sunda!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 19:06

Svar från Motherwitch:

Jag håller med. Man vill ju inte besöka sidan i onödan. Men nu kan du läsa om sidan på expressen.se....

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 20:42

#95 Kommentar från TickTack (svar):

You GO, girl!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 19:22

#96 Kommentar från Sandra (svar):

I*I*T*R säger jag bara.. dom vill inte censurera bort det som dom som tyctkte att sidan var sååååå bra och rätt?? Nääää det är ju yttrandefrihet! *D*O*E*

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 20:00

#97 Kommentar från Love (svar):

Jag skrev om pedofiler för ett tag sedan och ganska snabbt kom det en pedofil in och försvarade "läggningen" som han kallade det. Ni kan läsa hela konversionen under kommentarer. Han länkade även med sitt namn till en pedofil sida. Dock inte denna ni pratar om, men det var i samma anda. Men den sidan valde jag att radera för ett tag sedan i samtliga kommentarer.

Men kanske intressant att läsa det ur en pedofils synvinkel. Jag hade mina aningar hela tiden att han var pedofil men får det in bekräftat förrens i slutet på kommentarerna.

Men eftersom det pågår en debatt kan det ju vara intressant nu. Kan inte trackbacka eftersom min blogg finns på wordpress men skickar med länkarna.

Det börjar här:

http://loveorhates.wo...

Och fortsätter här :

http://loveorhates.wo...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 20:17

#98 Kommentar från Motherwitch:

Här kommer en kommentar från första pedofilinlägget....

2007-
05-29 18:52:52 nx Pedofilernas hemsida är ännu inte nedsläckt!! Motherwitch För helvete.. Vi lever i en demokrati. I en demokrati har alla rätt att uttrycka sina åsikter fritt, så sluta tär på polisens resurser genom att anmäla en fullt laglig och dessutom vettig hemsida! Jag hoppas att ni dumma fascister snart avlider och lämnar plats åt en yngre och mer intelligent generation.

slut citat...den här personen önskar livet ur mig och alla andra som han kallar fascister...men det tycker AB är ok....

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 20:19

#99 Kommentar från Tom (svar):

Jag håller fullständigt med dig, tyvvär blir det ju så att när man åberopar yttrandefrihet blir ju alltid nån av parterna den lidande. I det här fallet du då den här pedofilsajten oxå säkerligen åberopar yttrandefrihet när dom blir granskade.
Kort sagt e kanske inte yttrandefriheten så fri som den sägs vara.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 20:21

#100 Kommentar från Thomas (svar):

...ni som i kommentarer söker argument och retoriska vägar att skydda pedofilernas hemsida är lika sjuka som pedofilerna...och har aldrig fattat vilka skador de barn får som utsätts av pedofilerna. Ni som likställer denna störning med en normal hetro, homo eller bisexuell läggning måste ha dold agenda...ni skyddar väl inte ert eget sug efter sex med barn?

...piss off med er sjuka retoriska lek...liksom!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 20:26

#101 Kommentar från HelenaQ (svar):

håller med Thomas..typ

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 20:28

#102 Kommentar från Axemia (svar):

Jag finner inga ord Jag blir mållös Jag blir arg Jag blir mer än arg Jag blir så arg att jag får kortslutning Jag vill uppmana att alla på bloggen skriver ett varsitt öppet brev där vi ber dem att genast släcka ner sin sida ,där vi uttrycker våran åsikt om vad vi tycker om sidan Snälla sluta inte blogga Motherwitch ! Modiga personer som du behövs här !

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 21:04

#103 Kommentar från Hind (svar):

Det är alltså allvarligare att uppmuntra till spam än att uppmuntra till barnsex?! SJUKT!!!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 21:13

#104 Kommentar från Proxy (svar):

Jag fick tag på en pedofil en gång. Satt och fick bilder av honom mm. Allt gick vidare till polisen. Pratade i någon vecka. Efter ett tag förstod jag att han var sjuk ordentligt. Tyckte om att prata med barnen och se på dem skrev han. Då och då frågade han mig om jag tyckte att det var fel att tycka om barn.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 21:46

#105 Kommentar från mark (svar):

e det ingen som vet vem som står bakom den här hemsidan

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 21:49

#106 Kommentar från Åsa (svar):

Det är farligare att uppmuntra till mailbombning än det är att önska livet ur folk eller kalla de för pedofiler.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 22:16

#107 Kommentar från Kriss (svar):

Tack till Expressen:

http://www.expressen....

:-)

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 22:28

#108 Kommentar från Mia (svar):

Godmorgon.

Varenda jävel med någolunda vett är medveten om att det är helt omöjligt att blogga på Aftonbladet. De stänger ned och censurerar bloggar hit och dit trots de samtidigt låtsas värna om yttrandefriheten.

Gör som oss andra och byt till Wordpress istället. Det är tusen gånger bättre.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 31 maj 2007, klockan 01:36

#109 Kommentar från Carl (svar):

Snälla, respektera yttrandefriheten eller flytta till valfri diktatur (förslagsvis en där det även är lagligt att mailbomba andra).

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 31 maj 2007, klockan 02:09

Svar från Motherwitch:

Släpper fram ännu en pedofil som låtsas som att detta handlar om yttrandefrihet. En som vägrar ta till sig att det handlar om barns rätt att slippa bli utsatta för sexuella övergrepp av vuxna. Det handlar om att pedofili är en sjuk störning och inte en sexuell läggning. Det handlar om att visa pedofilerna att vi ALDRIG NÅGONSIN KOMMER ATT ACCEPTERA ATT NI FÖRGRIPER ER PÅ BARN. OCH NI PEDOFILER SOM HAR DEN HÄR SEXUELLA STÖRNINGEN MEN ÄNNU INTE LEVT UT DEN...DOM UPPMANAR VI ATT SÖKA VÅRD!

HUR NI ÄN FÖRSÖKER, KOMMER VI ALDRIG ATT ACCEPTERA ATT NI ANSER DET NORMALT MED SEXUELLT "UMGÄNGE" MELLAN BARN OCH VUXNA...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 31 maj 2007, klockan 08:13

#110 Kommentar från MangeYA (svar):

Jag fattar inte att folk hetsar upp sig så jävla mycket. Folk har anmält denna sida till polisen och jag antar att polisen granskar sidan och beslutar om det är ett brott eller inte, så fungerar det i sverige. Sedan är jag trött på beholder/Dr morbid som är så überreligös så han/hon måste dra in homosexualitet i allt. Jämför du pedofiler med homosexuella skulle du fan sitta i finkan för hets mot folkgrupp. Pedofili går ut på att du gillar barn ett barn gillar aldrig att en vuxen gör sexuella närmande mot dem homosexuella män gillar att suga kuk och ta den där inte solen skiner (ursäkta att jag överreagerar nu men jag är så trött på skenhelighet). Dom gillar det och är vuxna människor och jämför du homosexualitet med pedofilism en gång till kommer jag fan anmäla dig för hets mot folkgrupp.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 31 maj 2007, klockan 02:27

#111 Kommentar från Alma Maters Alter Ego (svar):

Tyvärr är det så att detta är konsekvensen av vår lag om yttrandefrihet. Polisen kan inte mycket göra, för de begår enligt lagen inget brott. Detta ligger i en gråzon.

Vad man däremot kan undra över är varför ett webhotell väljer att godkänna en dylikt namn på en domän.

Till Love #97 vill jag säga du kan visst trackbacka, det finns utrymme på wp bloggen som är till för att skriva in trackback adresser.

Vad gäller Ab:s agerande,( tar dom inte i försvar ) men det behöver inte vara någon som anmält kommentaren. Jag skulle tippa på att 'känsliga' ämnen håller de koll på, framför allt när det blir en himla massa kommentarer.

Det andra Är att man som blogginnehavare ( gäller överallt ) har det personliga ansvaret även för de kommentarer man släpper på.
Ni kanske har läst alla skriverier om att Carl Bildt är polisanmäld för att han 'tillåtit' hets mot folkgrupp i sina kommentarer. Detta för att han inte raderat dem.

Så vad jag menar är att din kommentar du kopierade #98, skulle du själv ha raderat.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 31 maj 2007, klockan 09:48

#112 Kommentar från Nike Ask Förser (svar):

Jag tar mig friheten att kopiera ditt inlägg här ovan för att lägga in i min blogg.

Jag skrev själv för ett tag sedan om pedofiler och blev själv ifrågasatt. Gissa av vem? Jo, en som sade sig älska barn och att det inte är fel att att älska barn.
-Nä, tänkte jag, det är inte fel att älska världens barn - men det är fel att rikta sexuella känslor till ett barn.
Det borde vara förbjudet att uttrycka den här formen av preferenser. Det känns lite som om pedofilerna försöker göra sin läggning mer rumsren, att provocera så pass mycket att folk till slut inte längre höjer ens på ögonbrynen.
För femtio år sedan kunde man ju knappt nämna ordet homosexuell, men idag är det allmänt accepterat(det är bra tycker jag) och jag är rädd att pedofili kan komma att accepteras på samma sätt bara för att ALLA kan hänvisa till yttrandefriheten.
Men pedofili är inte en åsikt - pedofili är något mycket värre. Pedofili är inte en åsikt som offren kan ignorera bara genom att hålla för öronen för att slippa dess skadeverkan.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 1 juni 2007, klockan 09:50

#113 Kommentar från SingleStar (svar):

Nu är jag censurerad av den förbannade bortgjorda moderatorn.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 1 juni 2007, klockan 12:29

#114 Kommentar från Majomamma (svar):

Uppenbarligen läser inte moderatorerna kommentarer... för då kanske dom skulle fatta vad det är du egentligen säger... Förstår inte heller hur man kan låta pedofiler ha utrymme i en allmän blogg...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 1 juni 2007, klockan 12:34

#115 Kommentar från SingleStar (svar):

Moderatorn på Aftonbladet har sagt, med ledning av deras egen retorik, att Aftonbladet blogg är för pedofiler, de gillar pedofiler och de kämpar väl för att pedofiler skall få ökad acceptans i samhället och att pedofiler skall ges rätt till legala barn. Men nu har de inte sagt detta rent ut utan jag har tolkat det som så genm att få för mig vad de vill säga som de inte har sagt. Det är det enda jag kan tolka utifrån mitt inlägg som AB bloggs moderator tog bort genom samma tillvägagångssätt.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 1 juni 2007, klockan 21:22

#116 Kommentar från Lisalill (svar):

Fy FAN!!! Trodde knappt mina ögon när jag kikade runt på några pedofilsidor.
FY FAN!!! Har inte dugg med yttrandefriheten att göra.
Deras sidor......Saknar ord.....
FY FAN!!! Till varje pris med vilka metoder som helst så ska de bort.
FY FAN FÖR AFTONBLADET!!!/ Lisalill

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 2 juni 2007, klockan 11:38

Skriv din kommentar:





Är du inloggad publiceras kommentaren omedelbart, om inte innehavaren har valt att godkänna först. Är du inte inloggad kan du inte se kommentaren förrän den har godkänts av bloggens innehavare.




Starta en egen blogg

Gå till en annan blogg!

Senaste blogginläggen:

Kläd/jobb ångest
2007.06.02, 21:54
Helt sanslöst!
2007.06.02, 21:51
Ja vad händer då?
2007.06.02, 21:51
storkillen har en egen fotölj..
2007.06.02, 21:49
Hur mycket hänsyn till AS ska man ta?
2007.06.02, 21:49

[Se flera]

Senast kommenterade inlägg:

Fortsätter öva på mitt vindrickande!
2007.06.02, 20:12
Sömnlösheten skall inte gå segrande ur det här
2007.06.02, 01:07
Tusensyster anmäler sig
2007.06.02, 21:23
En kulig konversation!*
2007.06.02, 19:53
Lilla fröken.
2007.06.02, 11:46

[Se flera]

Denna blogg modereras inte på förhand av Aftonbladet och här gäller inte det utgivaransvar som finns på Aftonbladet.se. Bloggens innehavare är ansvarig för allt innehåll.
Tipsa oss om du upptäcker något regelbrott. Läs reglerna.

Aftonbladet Blogg är en tjänst som ägs av Aftonbladet Nya Medier och utvecklas av Petrograd AS.
Har du frågor om Aftonbladet Blogg? Mejla oss gärna.