Logga in

Användarnamn:
Lösenord:
Har du glömt ditt lösenord?

Motherwitch

Tro inte på allt du läser....Ironiskt om livet som motherbitch... Elakt om sånt jag irriterar mig på....

Är detta olämpligt? Tipsa moderator.

De ansvariga vill inte ta ansvar för pedofilsidan//Motherwitch

Skrivet av Motherwitch 29 maj 2007, klockan 17:43

Sidan finns kvar. www.pedofil.se  och här är Inlägget och kommentarerna om pedofilsidan för den som inte följt med diskussionen. 

Så här svarar man på mitt mejl från .se Tack för din anmälan, jag har lämnat ärendet vidare till .SE:s jurist som får fatta beslut i frågan. Dock är det så att den fråga som vi (.SE, utgivare av domännamn) har att ta ställning till är om själva domännamnet (pedofil.se) strider mot svensk lag. Vad som står på sidan - innehållet - kan vi inte ha några synpunkter på. Därför kan det vara en bättre väg att gå, om du vill ha sidan nersläckt, att anmäla den till webbhotellet Surftown eller direkt till polisen. Det var ju också många i bloggdiskussionen som föreslog detta.  Med vänliga hälsningar  xxxxxxxxxxxxxx .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur) Ringvägen 100A 9tr, Box 7399, 103 91 Stockholm Webbplats: www.iis.

Senare kommer detta svar och sannolikt från juristen

 

Hej,  Vi kan tyvärr inte släcka ner en hemsida här ifrån. Det du kan göra  är att du vänder dig till det webbhotell som har hand om hemsidan för de är de enda som har befogenhet att stänga en sida. Har du övriga frågor, vänligen kontakta vår kundtjänst på 08-4523500 Med vänliga häsningar Kundtjänst .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur) Ringvägen 7399, 103 91 Stockholm E-post: info@iis.se  Webbplats: www.iis.se                                                                                                                  

 

 Och när "vildalugnet" mejlar ansvarigt webhotell surftown får h*n detta svar: Tak for din henvendelse. pedofil.se er hostet af Surftown, ganske korrekt.
Vi skal dog ikke være smagsdommere overfor vores kunder, derfor blander vi os ikke i domænenavne eller indholdet på deres hjemmesider. Såfremt det selvfølgelig ikke overtræder lovgivningen. Bo B. Surftown Support

 

Så vad är det som gäller? Webbhotellet hänvisar till .se som hänvisar till webbhotellet som......Båda anser att den andra parten är ansvarig och det är "den andra parten" som har befogenheter att släcka ner sidan.....

Nyckelord:

Trackback-URL: http://blogg.aftonbladet.se//track.php?art=413096

Trackbacks

Inlägget har hänvisats till i följande inlägg:

Kommentarer

#1 Kommentar från uno (svar):

OK. Polisen alltså. Shoot. Det är klart kriminellt!!! Kram (fan vad folk är fega...)

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 17:46

Svar från Motherwitch:

De är polisanmälda flera gånger om sedan igår. Vi får se vad som händer. Men taskig P.R...för både iss och Surftown....

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 17:48

#2 Kommentar från Johanna (svar):

aftonbladet bör ju skriva om detta!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 17:53

Svar från Motherwitch:

Jag har tipsat dom. Även SvT, Expressen mfl... Det vore ju sjukt om man inte tog upp den här saken...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 18:03

#3 Kommentar från uno (svar):

Skickade detta till idiotservern:
Ni har pedofilsidor på er server. Ta bort dem nu. Genast. Money är inte liv, framför allt inte barnens liv. Stryk dem, fegisar!!!!! Trodde inte att svenska servrar kunde nedlåta sig till detta... Och jag som gillar kärlek, riktig vuxen kärlek!!!!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 17:56

Svar från Motherwitch:

BRA UNO!!!!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 18:03

#4 Kommentar från John (svar):

Jag anser att detta är ett naturligt svar; sidan är inte kriminell och behöver därför inte stängas ned.
Jag vet vad ditt svar kommer bli, men jag vill bara att du ska veta att jag inte försvarar pedofilerna, jag vet bara att sidan inte är olaglig. Jag svarar gärna på kritik.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 18:06

Svar från Motherwitch:

Det här är ett direktcitat från pedofilsidan. Att försvara övergrepp på barn handlar inte om åsiktsfrihet.........

"Barn och vuxna kan ej ses som isolerade företeelser, de utgör den mänskliga livscykeln i vilken människor föds, lever och dör i ett kontinuum som utgör grunden för vår existens. En vuxen kan erbjuda ett barn all den livserfarenhet som han har införskaffat, ett barn kan erbjudna vuxna en ofiltrerad syn på livet och en entusiasm och livsglädje som vuxna effektivt förminskar i sig själva genom att gång på gång kompromissa med sina ideal. Mänskliga kontakter skapas genom interaktion med andra människor, genom att tala och genom att beröra, ju mer man vågar släppa någon in på livet destå djupare och intimare kan relationen bli. Det är naturligt för barn och vuxna att röra varandra, kramas, pussas och att smeka varandra, det stärker bandet mellan dem och tar relationen till en helt ny nivå. Sexuell njutning, mental tillfredställelse, orgasm, vänskap och kärlek är komponenter vilka alla bidrar till meningsfulla relationer mellan barn och vuxna. Det finns inget fel i att två älskande personer möts och njuter av varandras sinnen och kroppas, det finns inget fel i att två individer smeker varandra och viskar ömma ord, det finns inget fel i att ett barn och en vuxen utforskar de lustar som vi alla är fyllda med"

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 19:27

#5 Kommentar från Johanna (svar):

Jag säger då det, Uno
är grym!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 18:07

#6 Kommentar från John (svar):

PS. Jag vill tillägga att webhotellet inte kan ta bort hemsidan om den inte strider mot webhotellets egna regler, läs de reglerna så kan vi snacka sen. Ska försöka läsa dem själv.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 18:18

#7 Kommentar från nx (svar):

Jag förstår inte vad ni kämpar för. Minskad yttrandefrihet, diktatur? Lycka till. Tills vidare kan jag upplysa er om att sidan är fullt laglig och självklart inte kommer stängas ner. Vi bor inte i Kina för sjutton!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 19:02

Svar från Motherwitch:

Räcker inte citatet ovan kan jag ta ett till:


Är det inte skadligt att ha samlag med ett barn?
Det kan vara fysiskt skadligt, därför är det viktigt att åldersanpassa den sexuella relationen till barnets utvecklingsnivå.

I vilket ålder kan barn börja ha sex?
Alla relationer med barn måste ålderanpassas så det viktiga är inte åldern utan vilken typ av relation som avses. Ömsesidiga relationer med barn och vuxna kan ske i alla åldrar, men pedofiler tenderar att ha en preferens för barn som har uppnått skolåldern.

Vilka åldrar föredrar pedofiler?
Det varierar men runt 7-12 år är vanligt.

Tar alla barn skada av sex med vuxna?
Det varierar kraftigt, ofta beroende på hur den sexuella kontakten ser ut. Om barnet blir tvingat så är det ofta skadligt, men om barnet samtycker så är det sällan skadligt.

Kan barn verkligen samtycka till sex, måste dom inte förstå konsekvenserna?
Konsekvensförståelse är en ideologisk konstruktion om vi ser till sex. Det tillämpas inte hos vuxna och har i princip ingen som helst inverkan på om relationen blir skadlig eller inte. Djurvärlden är ett bra exempel för de som är skeptiska.

slut på citat....
Är det här lagligt????????? Att sprida ut pedofilpropaganda...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 19:43

#8 Kommentar från John (svar):

Håller med nx, som ni kanske förstår...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 19:24

#9 Kommentar från John (svar):

Ja, Motherwitch, vart vill du komma? Det är en sjuk text, men jag tror inte att det är tillräckligt för att stänga sidan.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 19:38

Svar från Motherwitch:

Jaaa...john...vart t r o r du jag vill komma? Kanske ändra mig och säga att det är helt ok att lägga ut såna här texter...eller vad t r o r DU?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 20:22

#10 Kommentar från Syster Yster (svar):

Har nu fått två på mig inne på Wordpress som skriver om er här på AB de tycker att ni är hysteriska. Ibland så känner jag igen texten som skrivs av en Henrik som samma som av Depra. Kolla är ni snälla och se. http://skolskoterskan...
Även en Hanna har skrivit om yttrandefrihet och politik och tycker att politisk åsiktsfrihet ska vi ha????
Tacksam för hjälp

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 19:39

Svar från Motherwitch:

Har varit inne och skrivit. Ser tydligt åt vilket håll vindarna blåser. Men det är lugnt. Alla normalfungerande har fortfarande sunda förnuftet i behåll...fortsätt skina :-)

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 20:23

#11 Kommentar från Madda (svar):

Hela grejen är helt absurd! Fy f*n...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 19:52

Svar från Motherwitch:

Sjukligt absurd...och det värsta är att det finns åtskilliga som försvarar det...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 20:23

#12 Kommentar från Mumlans Ränder (svar):

Så här ser jag på det:
http://blogg.aftonbla...

Och jag kan se många fel. Att säaga att något som bevisligen är skadligt inte skulle vara det, är ju jättefel!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 20:25

#13 Kommentar från Axemia (svar):

Skäms dom inte att låta dessa hållas ???

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 20:27

#14 Kommentar från John (svar):

Ja, det jag menade var att du bara visade några citat som jag redan läst 50 gånger, och som inte blir mer olagliga ju mer man läser dem, det är bara så.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 20:42

Svar från Motherwitch:

.......när man föreslår att det sexuella umgänget med barn ska åldersanpassas...eh..lagligt att uppmana till "åldersanpassat sex"? Läs hela webbsidan 50 gånger till och kom igen när poletten trillat ner. Tills dess ber jag dig hålla undan.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 21:02

#15 Kommentar från Migoo (svar):

Märkligt folk måste jag säga... Hittade sidan och tänkte själv mailat till IIS men misstänkte att de inte skulle göra något åt det i och med att själva domännamnet antagligen inte skulle vara något i sig. Sen så är det ju då inte deras grej att hålla reda på vad som finns på siter osv. Det där däremot ligger på webbhotellts. Gjorde som tydligen många andra har gjort och mailade till Surf Town. Men då jag varit med ordentligt länge i branschen så vet jag ungefär vad för svar att jag har att vänta.

Finns det inga andra vägar man kan gå vidare med det där??

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 20:49

Svar från Motherwitch:

De är anmälda till både polis, Ecpat och en rad andra både nationella och internationella organisationer....jag utgår ifrån att de alla fått ta emot ett hundratal anmälningar. Men ju fler desto bättre........

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 21:04

#16 Kommentar från Sandra (svar):

Herregud att en sån sida får finnas kvar! Det är ju en skandal! Att dom inte skäms! Hur kan dom sova om natten? Hur kan dom somna och inte veta att just DERAS barn inte blir utsatt? Måste vara riktigt idioter (Fast det visste vi redan) som både driver sidan o alla som har med den att göra på något sätt.... vidrigt...äckligt!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 21:19

#17 Kommentar från John (svar):

Jag har inte sagt att det som står på hemsidan är rätt, det är klart att det är moraliskt fel att ha en sådan hemsida uppe.
Hur ska jag formulera så att du förstår; Sverige styrs av lagar och så har vi yttrandefriheten, man får uttrycka sig som man vill men kan efteråt bli straffad om man brutit mot någon av lagarna. Okej?
Nu är det inte jag som gör lagarna, så bli inte sur på mig när jag säger att den sidan inte bryter mot någon lag.
Det är alltså moraliskt fel, men fortfarande lagligt.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 21:37

#18 Kommentar från Sandra (svar):

Har anmält och skrivit på protestlistan och skickat adresserna till alla jag känner! Något måste ju göras åt saken!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 21:46

Svar från Motherwitch:

Fantastiskt bra Sandra. Sprid gärna budskapet vidare. Sidan bara måste bort!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 22:18

#19 Kommentar från Hind (svar):

Barnombudsmannen då? Kan man inte vidta åtgärder därigenom?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 21:53

Svar från Motherwitch:

Har faktiskt inte tänkt så långt. Tack för tipset. Det får bli nästa steg imorgon. Nu är jag helt slutkörd......och mår jvligt dåligt över att det finns så många i bloggvärlden som faktiskt tycker att pedofiler ska ha rätt till sin åsikt, dvs att det är ok att förgripa sig på barn. Det suger..

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 22:18

#20 Kommentar från Hind (svar):

Ja de är inget annat än medansvariga till pedofili och övergrepp mot barn när de försvarar hemsidan!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 22:23

#21 Kommentar från Aquilia (svar):

Vad som står på webbsidan är mer än vidrigt och avser ett avvikande beteende hos vissa individer men fortfarande så är text och åsikter i sig en form av yttrandefrihet. Jag har anmält webbsidan via ECPAT inte för att skriften i sig är olaglig då även avvikande åsikter är tillåtna utan pga bilderna som publicerats i anslutning till texten. Enligt min uppfattning är bilderna barnpornografiska och detta förstärks av texten. Webbsidan borde vara möjlig att stänga ner och vara av intresse för polisen pga bilderna! Ingen kan påstå att flickorna har poserat naturligt och frivilligt framför kameran med vetskap om att de skulle användas i detta sammanhang. Sluta tjafsa om huruvida texten är laglig, med största sannolikhet är den skyddad under yttrandefriheten, ta bort sidan så att dessa flickor slipper bli kränkta om och om igen i detta sammanhang, förstå deras trauma när det uppdagas att just deras bilder förekommer på en pedofilsida.
//Aquilia

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 22:33

Svar från Motherwitch:

Du har rätt i varenda ord du skriver. Och jag är spyless på att höra hur folk orkar försvara sidan...

Ja, du har även rätt i att dessa flickor (och deras föräldrar) knappast kommer att acceptera att bilderna visas i ett sånt där sammanhang...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 29 maj 2007, klockan 22:38

#22 Kommentar från Anna (svar):

"Hanna" är ingen tjej och även utan grundare till flera sajter bl a pedofil.se

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 09:37

Svar från Motherwitch:

Okej..mycket intressant information. Det jobbas med det här även utanför bloggen...så jag hoppas det händer något...kram

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 12:11

#23 Kommentar från blåkullan (svar):

John; du är rubbad! Inte ett ord om att det är FEL! Inte ett ord för BARNENS skull....man kan undra vilka åsikter du har? Skulle det vara ok om det var DITT barn det handlade om? Eller du själv som liten? Tänk! Använd hjärtat!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 13:09

#24 Kommentar från blåkullan (svar):

Vad jag förstår av en del kommentarer här så sitter det en hel del pedofiler här och tycker sidan är bra! Samlag med barn! Hur fan kan man tycka att det är ÅSIKTSFRIHET att njuta av samlag. Ni är SJUKA! Håll er borta från barn med dessa vidriga åsikter!Jag kan inte fatta hur man är funtad om man ställer sig på FÖRÖVARENS SIDA!!!!!! Skulle ni sagt det samma om det gällt åsikter om våld mot män? Detta är BARN! Vet ni vad barn är, jo oskyldiga. Tur att ni inte sitter brevid mig....då hade jag lappat till er. Den som inte är mot sånt här snusk är FÖR pedofilernas sjuka begär till barn. Ryser,äcklas av era sjuka åsikter. Det kunde vara ni som barn, glöm inte det. IDIOTER!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 13:16

#25 Kommentar från A (svar):

När ska du förstå att något du anser omoraliskt inte är nog för att något ska anses olagligt eller bör censureras, Motherwitch?

Jag undrar också hur många av de som skrivit aggressivt om pedofiler här ute som faktiskt besökt sidan det handlar om. Allt verkar handla om rykten och budskap som bl a du, Motherwitch, läst in i innehållet.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:05

Svar från Motherwitch:

Tack för ditt inlägg. Jag föreslår att ALLA som inte varit inne och läst www.pedofil.se genast rusar dit och läser varenda ord. KOm sedan tillbaka och tala om för mig om jag lagt till eller dragit ifrån, eller förskönat eller förfulat...eller förändrat något som skrivs på den sidan...

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:41

#26 Kommentar från John (svar):

blåkullan; jag har förklarat mig och om du kan läsa t.ex. min senaste kommentar förstår du att jag är på din sida. Jag har t.ex. själv anmält sidan till polisen, men jag vet att de inte kan göra någonting åt det, som "A" sa innan.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:34

#27 Kommentar från Åsa (svar):

Det verkar snarare som att en del som kommenterar om att sidan ska få vara kvar inte läst sidan lika noga.

Eller så är det bara så hemskt att en del anser att det är ok att skriva att barn inte tar skada av att ha lite härligt sex med en vuxen.

Jag anser att sidan begår lagbrott och ska stoppas. Om det är ett lagbrott är upp till polis och åklagare att bestämma.

Men det kanske är så att man helt enkelt ska sluta anmäla saker för chansen finns ju att de blir frikända.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 15:46

#28 Kommentar från justdala (svar):

ja fy f..n för dessa otroligt sjuka individer (för mycket för att kallas för mänsikor)jag höll på att sätta kaffet i vrångstrupen när jag gick till sidan ! fy fan säger jag bara ! FY FAN !!!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 16:00

#29 Kommentar från Migoo (svar):

Såg föresten att det hela har uppmärskammats hos expressen.se. Trist att inget gör något åt det hela. Webbhotellet skulle ju mycket väl lätt och ledigt kunna ta ner sidan.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 19:44

#30 Kommentar från Ulrika Mattsson (svar):

Helt otroligt att det inte finns någon som vågar ta ett moraliskt ansvar och bara stänga ner sidan oavsett vad reglerna säger. De kan omöjligt ha egna barn.
Vem ska man maila till för att uttrycka sin starka avsky?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 20:01

#31 Kommentar från Ulrika (svar):

Kommentar till A: Exakt vad är det du tycker att man läser in som inte stämmer? Har DU läst sidan? Att ha sex med barn är FULLSTÄNDIGT OACCEPTABELT. På sidan står att om barnet ger sitt medgivande så är det ok ? Barn kan ge sitt medgivande utan att alls förstå vad det handlar om - detta p g a att barnen ÄR OFFER och inte med på det. Det är som att säga att om en tjej blir våldtagen för att hon är så full att hon inte kan/orkar säga nej så är det ok.
Kommentar till John: Jag förstår vad du vill säga och många har nog uppfattat dig fel, men det verkar tyvärr vara så att det inte är olagligt att skriva som de har gjort och det i sig är en skandal. Men vart tog moralen i samhället vägen - skit i relger och lagar. Är något fel så är det fel, men det är svårt att få någon rättslig åtgärd mot något som inte är olagligt och fel i lagens mening tyvärr. En lagändring kanske är på sin plats snart !!!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 30 maj 2007, klockan 20:06

#32 Kommentar från Thomas (svar):

STORT GRATTIS MOTHERWITCH PEDOFILHEMSIDAN ÄR STÄNGD! *L* GER DIG EN JÄTTE KRAM! BRA JOBBAT!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 31 maj 2007, klockan 13:22

#33 Kommentar från hasse lavin (svar):

Instämmer med Vargen!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 31 maj 2007, klockan 13:23

#34 Kommentar från MangeYA (svar):

Japp motherwitch bra jobbat och du kommer och du får mycket skit från ultraliberaler i landet men shake it off!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 31 maj 2007, klockan 13:27

Skriv din kommentar:





Är du inloggad publiceras kommentaren omedelbart, om inte innehavaren har valt att godkänna först. Är du inte inloggad kan du inte se kommentaren förrän den har godkänts av bloggens innehavare.




Starta en egen blogg

Gå till en annan blogg!

Senaste blogginläggen:

PSYKBRYT
2007.06.02, 21:56
Färdig / Vb
2007.06.02, 21:55
Att låta saker växa igen...
2007.06.02, 21:55
Kläd/jobb ångest
2007.06.02, 21:54
Helt sanslöst!
2007.06.02, 21:51

[Se flera]

Senast kommenterade inlägg:

BIBELORD; pedofili m.m.
2007.06.02, 20:12
billabilla* -you might hold your breath
2007.06.02, 18:42
Sömnlösheten skall inte gå segrande ur det här
2007.06.02, 01:07
Hur gick det för henne?
2007.06.02, 00:12
4 BILDER av Guiseppi ARCIMBOLO
2007.06.02, 12:26

[Se flera]

Denna blogg modereras inte på förhand av Aftonbladet och här gäller inte det utgivaransvar som finns på Aftonbladet.se. Bloggens innehavare är ansvarig för allt innehåll.
Tipsa oss om du upptäcker något regelbrott. Läs reglerna.

Aftonbladet Blogg är en tjänst som ägs av Aftonbladet Nya Medier och utvecklas av Petrograd AS.
Har du frågor om Aftonbladet Blogg? Mejla oss gärna.